06 - 14049465
Selecteer een pagina

Google Search Updates

Elke dag publiceert Google een of meer wijzigingen om de zoekresultaten te verbeteren. De meeste zijn niet merkbaar. Meerdere keren per jaar brengt Google belangrijke, brede wijzigingen aan in de zoekalgoritmen en -systemen. Met deze core updates verbetert Google de manier waarop het algoritme de inhoud in het algemeen beoordeeld.

Wil je optimaal profiteren van de deze updates dan is het zinvol om de nieuwste wijzigingen toe te passen.

Hieronder tref je de laatste 3 updates aan, waarin je leest wat je kunt doen om de website te optimaliseren.

Core-update – januari 2020

De nieuwste update van Google heet de ‘January 2020 Core Update’. Er zijn geen nieuwe specifieke punten doorgegeven waar je op moet letten. Wel heeft Google verwezen naar een eerdere checklist waarmee je kunt bepalen of jouw website mogelijk geraakt is door de core-update.

Google BERT – oktober 2019

De update Google BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers), de grootste update in vijf jaar, is van invloed op een op de tien zoekopdrachten. Voornamelijk langere zoekopdrachten. BERT bepaalt op basis van kunstmatige intelligentie de context van de zoekopdracht. Via voice search bestaan zoekopdrachten steeds vaker uit lange zinnen. Google begrijpt daardoor nog beter de verwachting van de gebruiker en toont daarmee relevantere zoekopdrachten.

Websitestructuur

Zorg voor een goede websitestructuur met een URL-opbouw, die  logisch en goed leesbaar is voor Google. Met een duidelijke website-hiërarchie creëer je de context die Google zoekt.

Vragen van bezoekers

Houd in de content van je website rekening met vragen die bezoekers kunnen stellen. Maak bijvoorbeeld een FAQ-pagina waarop je veelvoorkomende vragen beantwoordt. Via voice search is de kans groter dat mensen deze vragen stellen via een zoekopdracht.

Interne link-structuur

Door de interne link-structuur te verbeteren voorzie je Google nog meer van context. Link vanuit de content naar relevante blogs en pagina’s binnen je eigen website. Zo weet Google beter waar de tekst over gaat.

Snelheid

Als laatste punt heeft Google aangegeven dat websitesnelheid nóg belangrijker wordt. Dit is niets nieuws en zou je al geoptimaliseerd moeten hebben,

Je bent nu bekend met de laatste updates van Google. Natuurlijk zijn die belangrijk, maar blijf gefocust op de gebruiker van je website. Daarmee is de kans tot behoud of verbetering van je rankings het grootst.

Vanzelfsprekend helpen we je graag verder.

Core-update – januari 2020

De nieuwste update van Google heet de ‘January 2020 Core Update’. Er zijn geen nieuwe specifieke punten doorgegeven waar je op moet letten. Wel heeft Google verwezen naar een eerdere checklist waarmee je kunt bepalen of jouw website mogelijk geraakt is door de core-update.

Google BERT – oktober 2019

De update Google BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers), de grootste update in vijf jaar, is van invloed op een op de tien zoekopdrachten. Voornamelijk langere zoekopdrachten. BERT bepaalt op basis van kunstmatige intelligentie de context van de zoekopdracht. Via voice search bestaan zoekopdrachten steeds vaker uit lange zinnen. Google begrijpt daardoor nog beter de verwachting van de gebruiker en toont daarmee relevantere zoekopdrachten.

Websitestructuur

Zorg voor een goede websitestructuur met een URL-opbouw, die  logisch en goed leesbaar is voor Google. Met een duidelijke website-hiërarchie creëer je de context die Google zoekt.

Vragen van bezoekers

Houd in de content van je website rekening met vragen die bezoekers kunnen stellen. Maak bijvoorbeeld een FAQ-pagina waarop je veelvoorkomende vragen beantwoordt. Via voice search is de kans groter dat mensen deze vragen stellen via een zoekopdracht.

Interne link-structuur

Door de interne link-structuur te verbeteren voorzie je Google nog meer van context. Link vanuit de content naar relevante blogs en pagina’s binnen je eigen website. Zo weet Google beter waar de tekst over gaat.

Snelheid

Als laatste punt heeft Google aangegeven dat websitesnelheid nóg belangrijker wordt. Dit is niets nieuws en zou je al geoptimaliseerd moeten hebben,

Je bent nu bekend met de laatste updates van Google. Natuurlijk zijn die belangrijk, maar blijf gefocust op de gebruiker van je website. Daarmee is de kans tot behoud of verbetering van je rankings het grootst.

Vanzelfsprekend helpen we je graag verder.